tiistai 29. maaliskuuta 2022

Osa 4 - Kaunein näkemäni ilmestysuni 16-vuotiaana


Opiskeluni Oy Strömberg Ab:ssa
 


Ensimmäisen opiskeluvuoden syyskausi tuossa internaatissa eli sisäoppilaitoksessa oli erittäin vaikea ja kerroin isälleni, etten pysty jatkamaan, sillä koulu on minulle liian vaikea. Olin niin nuori ja minulla oli koti-ikävä. Useimmat koulukaverini olivat minua parempia ja 1...2 vuotta minua vanhempia.

Isäni vastasi fiksusti: "Yritä ensin pärjätä tämä ensimmäinen vuosi loppuun ja katsotaan sitten jatkoa."
Tein niin ja aloin lopulta pärjätä ja sopeutua opiskelun tahtiin. Lopulta valmistuin tyydyttävin arvosanoin vuonna 1968. Keskiarvoni oli 7,77.


Opiskeluni HTOL:ssa 1968-1971

Se riitti nippa nappa siihen, että heti sieltä valmistuttuani pääsin kokeilemaan sisäänpääsyä  HTOL:n Tekuun. Pääsin myös sinne viimeisillä pisteillä 1968, kuten Strömbergillekin olin päässyt. Valmistuin konekonstruktioteknikoksi vuonna 1971 luokkani priimuksena keskiarvolla 8,55 ja sain kolme stipendiä, yksi niistä isäni ehdotuksesta kotikunnastani Siuntiosta. Minulla on sen vuoksi todella aihetta olla ylen kiitollinen Vapahtajalleni!

Voit katsella linkistä kuvasarjaa siitä ihmeellisestä ennusunesta, jonka näin ilmestyksen tavoin ollessani 16-vuotias ja käydessäni silloin vielä Strömbergin konepajakoulua. Näet sen kelattuasi seuraavasta blogistani alas kohtaan ja sen alla oleviin kuviin: 
 PYHÄ HENKI, UPOTUSKASTE
 JA PYHÄN HENGEN KASTE 

http://kotisivut-leif-norrgard.blogspot.com/2018/04/kotisivut-hemsidor-home-pages.html


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Osa 22 - Kaksi enneunta jalokaloista

TOINEN UNI   Näin tiistain vastaisena yönä 2.4.2024 unen, jossa olin kalastamassa virvelillä isolla kuohuvalla ja kirkasvetisellä koskella...